Schneider Electric, lider cyfrowej transformacji w zarządzaniu energią i automatyce, już po raz szósty został sponsorem tytularnym Maratonu Paryskiego – jednego z największych i najbardziej prestiżowych biegów tego typu na świecie. 8 kwietnia 55 000 biegaczy 145 narodowości stanęło na starcie wyścigu po ulicach francuskiej stolicy na legendarnym dystansie 42,195 km. Wydarzenie to zbiegło się w czasie z konferencją Innovation Summit, podczas której klienci i partnerzy Schneider Electric oraz liderzy branży i przedsiębiorcy dyskutowali o najnowszych trendach i możliwościach, jakie niesie za sobą transformacja cyfrowa.
Wśród uczestników maratonu znalazło się 5900 klientów, partnerów i pracowników Schneider Electric, którzy stworzą największy firmowy zespół w historii wydarzeń tego typu, obejmujący ponad 10% startujących maratończyków. Polskę reprezentowali zawodnicy firmy Grodno S.A. – partnera Schneider Electric. Dodatkowo, 200 pracowników Schneider Electric zgłosiło się do pomocy w organizacji imprezy w charakterze wolontariuszy.
Cel Schneider Electric: Zneutralizowanie 85% emisji dwutlenku węgla
Maraton Paryski to wydarzenie, dzięki któremu Schneider Electric mógł zakomunikować ważne dla firmy wartości, takie jak różnorodność, integracja i zrównoważony rozwój. We współpracy z organizującą maraton firmą Amaury Sport Organisation (A.S.O.) Schneider Electric przeprowadził działania, które miały zneutralizować aż 85% emisji dwutlenku węgla, który został wytworzony w trakcie wydarzenia. Wyzwaniem, które stoi przed firmą, jest osiągnięcie całkowitej neutralności emisyjnej w kolejnej edycji biegu w 2019. Będzie to wówczas pierwsza impreza tej rangi, która zrealizuje tak ambitny cel związany ze zrównoważonym rozwojem i ekologią.
Wspieranie równości płci i inicjatywy ONZ #HeForShe
Firma Schneider Electric aktywnie angażuje się także w promowanie równości płci. Dlatego wspólnie z organizacją A.S.O. wdrożyła szereg inicjatyw, aby zadbać o jednakowe traktowanie biegaczek i biegaczy oraz wspieranie równości płci podczas sponsorowanego przez nią maratonu. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni, mogli liczyć na taki sam zakres nagród (maksymalnie 50 tys. euro), a wszystkie ceremonie wręczania nagród były transmitowane na żywo.
Budowanie świadomości równości płci w sporcie wspierało dodatkowo stoisko inicjatywy #HeForShe znajdujące się na targach Le Salon du Running, które odbywały się w centrum wystawowym Paris Expo Porte de Versailles przez trzy dni poprzedzające maraton. Cel inicjatywy #HeForShe to zachęcenie mężczyzn i chłopców do podejmowania aktywnych, konkretnych działań promujących równość.
— Bardzo cieszymy się, że podczas Maratonu Paryskiego mogliśmy realizować nasze cele dotyczące równości płci — powiedział Olivier Blum, dyrektor ds. kadr w firmie Schneider Electric. — Budowanie tej świadomości i niwelowanie różnic, zwłaszcza w zakresie nierównego traktowania, i nierówności płac jest dla Schneider Electric szczególnie ważne. Wierzymy, że równość płci jest najlepszym sposobem na sprostanie wyzwaniom gospodarczym i społecznym XXI w. W stawianiu czoła postępującym zmianom, przedsiębiorstwa mają do odegrania kluczową rolę, zwłaszcza jeżeli są liderami w swojej branży.
Wsparcie dla organizacji Pompier Raid Aventure
Organizacja Pompier Raid Aventure powstała dzięki determinacji trzech paryskich strażaków. Jej cel to umożliwienie niepełnosprawnym podejmowania sportowych przygód. Dzięki PRA, osoby niepełnosprawne również mogły uczestniczyć w biegu dzięki jednokołowym wózkom terenowym. W ten sposób doświadczały tych samych emocji i mogły rywalizować z innymi biegaczami. Firma Schneider Electric przekazała organizacji 17 numerów startowych, dzięki czemu osoby z niepełnosprawnością również mogły wystartować w maratonie i doświadczyć magii i emocji towarzyszących temu wydarzeniu.
Kolekcjonerski medal stworzony przez projektantkę biżuterii Ingę Sempe
Od czterech lat Schneider Electric zleca przygotowanie specjalnego medalu, który stanowi nagrodę dla biegaczy kończących maraton. Projekt medalu dla tegorocznej edycji maratonu powierzono francuskiej projektantce i dekoratorce Indze Sempe, która postawiła sobie za cel stworzenie medalu stanowiącego ozdobę, element biżuterii. Inga Sempe była „artystką-rezydentką” Willi Medyceuszy w Rzymie. W 2002 r. otrzymała od miasta Paryż nagrodę Grand Prix dla projektantów, a w 2012 r. została uznana za projektanta roku w Sztokholmie.
— Jesteśmy bardzo dumni i zaszczyceni, że możemy być sponsorem Maratonu Paryskiego — powiedziała Chris Leong, dyrektor ds. marketingu w Schneider Electric. —Ten bieg symbolizuje wartości, które reprezentuje także Schneider Electric. Maraton jest wyrazem siły, charakteru człowieka, pokazuje także wielką determinację i wolę walki 55 000 biegaczy z ponad 140 krajów. Wytrzymałość, wytrwałość i pasja przypominają, że życie to podróż pełna możliwości. W Schneider Electric wyrażamy to wszystko hasłem “Life Is On”.
Link do strony artykułu: https://ww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/schneider-electric-sponsorem-42-maratonu-paryskiego